نماد سایت شبکه ملی پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر : INCDA

مشارکت شبکه با در کارسوق سلامت سازمان سمپاد

در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۹/۲۲ که با حضور اعضای شبکه و نمایندگان سازمان سمپاد در محل سازمان آموزش پرورش شکل گرفت ساز و کار همکاری مشترک بین نهادی مورد بحث بررسی قرار گرفت. دکتر امیر کامران نیکوسخن رئیس هیئت مدیره شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر در ابتدا با برشمردن نحوه شکل گیری شبکه، اهداف و ضرورت فعالیت این سازمان مردم‌نهاد را برشمرد. نیکوسخن دستیابی به اهداف جهانی سلامت‌محور به ویژه در بحث بیماری‌های غیر واگیر را در گرو همکاری مشترک تمامی ذینفعان و مداخله‌گران مرتبط دانست. به عقیده وی در بین تمامی گروه‌های اجتماعی دانش‌آموزان نقش تعیین کننده‌ای در تحقق توسعه پایدار در جوامع دارند. به همین دلیل مسئولین و سیاست‌گذاران اموزشی باید توجه ویژه‌ای به افزایش آگاهی سلامت در بین دانش‌‌آموزان داشته باشند. این دیابتولوژیست دلیل آغاز طرح مدرسه سلامت‌یار را در تحقق مطالب عنوان شده دانست.

در ادامه جلسه که با هدف بسط فعالیت مدرسه سلامت‌یار در سطح مدارس سمپاد برگزار شد، ریاست این سازمان به برشمردن دغدغه‌ها و نحوه ادامه این همکاری پرداخت و هر یک از معاونین نقطه نظرات خود را در این خصوص ابراز  داشتند.

در انتهای این جلسه مقرر گردید در اولین گام در راستای همکاری مشترک شبکه و سازمان سمپاد، کارشناسان شبکه در کارسوق سلامت سازمان سمپاد مشارکت نمایند.

خروج از نسخه موبایل