نماد سایت شبکه ملی پیشگیری از بیماریهای غیرواگیر : INCDA

برگزاری مراسم روز جهانی شنوایی در تهران به همت بنیاد شنوایی بخشی شفاء

۳ مارس مصادف با ۱۲ اسفند ماه به عنوان روز جهانی شنوایی نامگذاری شده است. سازمان جهانی بهداشت به مناسبت این روز لزوم تشخیص زودهنگام و انجام اقدامات درمانی در این خصوص را مورد تاکید قرار داده است.

بسیاری از افراد بدون اینکه خود آکاهی داشته باشند در شنیدن صداها و درک کلمات مشکل دارند. اولین گام در خصوص مداخلات سنجش شنوایی می‌تواند پیاده‌سازی ساز و کارهای مناسب جهت معاینه و غربالگری افراد باشد. همه افراد باید نسبت به معاینات شنوایی اقدام نمایند با این حال سه گروه که بیش از دیگران در معرض آسیب‌های شنوایی قرار دارند. این افراد نسبت به دیگران در این موضوع باید حساسیت بیشتری داشته باشند. این گروه عبارت است از افرادی که سن بالای ۵۰ سال دارند، اشخاصی که حرفه‌ی آن‌ها با صدای بالایی همراه است و کسانی که موسیقی را با صدای بلند گوش می‌دهند.

معاینات شنوایی سنجی باید از سوی مقامات سلامت کشورها به صورت عمومی و در دسترس همگان انجام پذیرد.

لازم به یادآوری است در این روز به همت بنیاد شنوایی بخشی شفاء (بخشش) یکی از اعضای شبکه ملی پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر مراسمی در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد. در این مراسم فعالان بنیاد ضمن برشمردن ضرورت توجه به موضوع شنوایی بخشی اقدامات انجام گرفته در این خصوص را ارائه دادند. در این برنامه از افراد شاخص کاشت حلزون و سفیران شنوایی بخشی تجلیل به عمل آمد. در انتهای این مراسم علیرضا قربانی هنرمند خوش ذوق کشورمان به اجرا کنسرت پرداخت. طنین صدای زیبای این هنرمند  در سالن  با استقبال پر شور شرکت‌کنندگان مواجه شد.

خروج از نسخه موبایل